skip to Main Content

15% popust na Apollo in Hacker do 15.4.2020                         koda kupon: korona15

 

Bolečine v vratu so simptom, ki se lahko pojavi zaradi veliko vzrokov. Bolečine v vratu lahko izvirajo iz težav z mišicami, hrbtenico, ligamenti, medvretenčnih diskov ali sklepov, ki zagotavljajo tako gibanje kot podporo vratu in glavi.

Ta simptom je treba v večini primerov pripisati vretenčnim patologijam mehaničnega izvora ali pa jih povzročajo okužbe, vnetni procesi ali tumorji. Med najpogostejšimi vzroki sta medvretenčna hernija diska in cervikalni osteoartritis. Včasih so bolečine v vratu povezane s travmatičnimi poškodbami hrbtenice (npr. zaradi udarca), kontrakcijami ali krči muskulature (trd vrat), nepravilnimi položaji čez dan ali med spanjem ali celo s prekomernimi preobremenitvami in ponovitev na mišicah vratu. Bolečine v vratu so lahko posledica tudi mnogih drugih motenj, kot so Pagetova bolezen, revmatoidni artritis, meningitis in nekatere vaskularne motnje. Prisotnost tesnobe lahko prav tako povzroči napetost v mišicah vratu.

bolečine v vratu

Bolečine v vratu se lahko čutijo že od jutra ali se čez dan pojavijo nenadoma kot posledica mišične napetosti. Bolečine v vratu lahko odvisno od vzroka spremljajo sekundarni simptomi, kot so: glavobol, otrdeli vrat in ramena, utrujenost mišic, odrevenelost in mravljinčenje.

Kako se izogniti obremenitvi vratu in hrbta v pisarni

Najprej si postavite nekaj vprašanj. Kakšen je bil tvoj dan za računalnikom? Ste vstali in hodili vsakih 30-40 minut? Kakšen je tvoj vrat? Trd in boleč, čutite glavobol in napetost v ramenih? Zelo verjetno je, da je to odvisno od vaše drže v službi. Ponavljajoče ali dolgotrajnejše dejavnosti lahko vplivajo na mišice, ligamente, kite in sklepe vratu in hrbta. Nekaj ​​primerov:

  • Pripeljite glavo naprej, da boste prebrali z zaslona računalnika. Ponavljanje te geste za daljše obdobje povzroča ali poslabša bolečine v vratu.
  • Ponavljajoči se gibi rok in trupa. Na primer uporaba tipkovnice, miške ali neke druge vrste gibov z rokami … Ta vrsta kontinuiranega gibanja lahko privede do bolečin.
  • Napačen sedeči položaj. Če je delovno mesto prenizko, se na zgornjem delu telesa izvaja pretiran pritisk, saj se morate upogniti proti monitorju. Če je miza previsoka morate pri pisanju držati roke v dvignjenem položaju, ki ima kot posledico bolečine v vratu.
  • Napačne tehnike dvigovanja. Vrat in hrbet so ogroženi, če nepravilno dvignete težka bremena.

Skrivnost zaščite vratu je v ohranjanju glave in vratu v nevtralnem položaju ob ohranjanju naravne krivulje vratne hrbtenice – dela, ki podpira glavo. Če želite ohraniti vašo hrbtenico in vrat, upoštevajte te nasvete.

Uredite delovno mesto

Mnogi ljudje držijo monitor v prenizkem položaju, uporabljajo previsoke mize in višine stola ne prilagajajo glede na svoje potrebe. Tu je nekaj nasvetov za zmanjšanje napetosti, ki jo povzroča vsakodnevna rutina.

  1. Brada mora biti naravnana z dnom monitorja, ki mora biti točno spredaj – pazite, da vam ni treba vrteti vratu.
  2. Stopala naj bodo ravno na tleh in hrbtni del stola v pokončnem položaju. To pomaga ohranjati nevtralen položaj hrbtenice.
  3. Stol prilagodite tako, da bodo kolena upognjena za več kot 90 stopinj, roke pa naj udobno počivajo na naslonih za roke ali na mizi.
  4. Če se boste morali približati zaslonu zato, da preberete tekst bi morali obiskati svojega okulista, da vam predpiše par očal za zmanjšanje vidne utrujenosti.
  5. Ste cel dan na telefonu? Telefona ne držite med ušesom in vratom – namesto tega uporabite ergonomsko stojalo, slušalke ali zvočnike in tako preprečite bolečine v vratu.

Predmete pravilno dvignite

Ključnega pomena je, da zaščitite hrbtenico pri dvigovanju lahkih in težkih predmetov, saj lahko že pobiranje sponke ali kovanca s tal povzroči težave.

  • Nikoli ne upognite hrbta – vedno upognite tudi kolena.
  • Predmet hranite blizu telesa, ne da bi ga zvijali.
  • Vstanite z izravnavanjem kolen.
  • Nikoli ne dvigujte tovora hitro, da se izognete napetosti.

Vzemite pogoste odmore

Naše telo se rad giblje. Dolgo sedenje v istem položaju ob ohranjanju pravilne drže ustvarja napetost na našem telesu. Kljub temu, da sedite na stolu SpinaliS, ki omogoča gibanje vam vseeno svetujemo sledeče:

  • Vsaj enkrat na uro raztegnite mišice vratu in ramen, da preprečite bolečine v vratu.
  • Nežno upognite glavo na eno in drugo stran, obrnite ramena in naredite nekaj korakov v pisarni.

Če kljub tem previdnostnim navodilom trpite za ponavljajočimi se bolečinami v hrbtu in vratu, je osnovni vzrok lahko povezan s stresom.

Stres vam lahko odvzame energijo in vpliva na vašo uspešnost, kar vodi v situacijo, ki ni primerna za nikogar. Če menite, da vaša trenutna vloga ogroža vaše zdravje, si omislite odmor. Morda je tudi čas, da zamenjate pisarno, kjer delate.

Back To Top